Een sterk visual design maken in 6 stappen
Hoe zorgen we voor een sterk visual design?
Een sterk visual design is tegenwoordig niet meer weg te denken. Of je nu een poster of een website maakt, de grafische opmaak is cruciaal als je wilt dat jouw boodschap aankomt bij je doelgroep. Mensen zijn, vaak onbewust, veel meer geneigd informatie tot zich te nemen als deze visueel in het oog springt. Op deze pagina leggen wij je dan ook haarfijn uit hoe wij ervoor zorgen dat jij een pakkend visueel design krijgt. Daarvoor bespreken we eerst kort wat het eigenlijk inhoudt en waarom het voor jou zo belangrijk is om een krachtig visual design te hebben.
Wat is een visual design?
Een visual design is geen eenduidig begrip. Voor ons omvat het de grafische vormgeving van een bepaalde tekst, boodschap, merk, product, et cetera. Het is de visuele vertaling van jouw identiteit en concept, oftewel: een overkoepelend ontwerp voor alles wat jouw doelgroep gaat zien. Het bestaat uit van alles: de typografie, het kleurgebruik, de animaties, de belijning, enzovoorts. Een professioneel grafisch vormgever is in staat om aan de hand van al jouw wensen de ideale balans te vinden tussen alle mogelijke aspecten die terugkomen in jouw visual design.
Waarom een visual design?
Een visual design is cruciaal wanneer je wilt dat jouw merk herkend wordt of jouw boodschap daadwerkelijk wordt gelezen. Als je dit goed doet, is de kans veel groter dat je jouw doel weet te bereiken. Een pagina met alleen maar tekst komt op het eerste gezicht al saai over en zal daarom minder snel bekeken worden dan een aantrekkelijke brochure die mooi is opgemaakt. Voor een organisatie is de huisstijl en het daarbij behorende visual design net zo belangrijk om naamsbekendheid en daarmee klanten te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan de grote gele M: deze doet de meeste mensen niet denken aan grote merken als Mercedes of Microsoft, maar aan…. Juist, de McDonalds.
Ga jij dit proces graag met ons aan?
Dat vinden wij natuurlijk heel leuk! Onze creative director Shamilla gaat graag met je in gesprek. De koffie staat al voor je klaar en ons creatieve team staat te trappelen! Wil je eerst meer van ons werk zien? Bekijk dan in ons portfolio welk werk wij eerder hebben gemaakt.
Onze kernwaardenToegankelijkEen eerste sessie met jou doen wij graag fysiek, bijvoorbeeld met een werklunch. Zo kunnen we op een informele manier kennismaken en ons in jou verdiepen. Op deze manier zijn wij gedurende het ontwerpproces altijd toegankelijk voor elkaar en kunnen we makkelijk en laagdrempelig samen sparren over de perfecte creatie. FrisWij beschikken over een jong en energiek team dat goed de huidige trends begrijpt. Wij hechten er dan ook veel waarde aan om voor jou een fris en vernieuwend visual design te ontwerpen waarmee jij je onderscheidt. FlexibelElk project is anders. Ook kunnen deadlines plots veranderen of heb jij met spoed iets nodig. Dit vraag om een flexibele partner, iets wat ons kenmerkt. Een ‘nee’ verkopen bestaat niet voor ons. Hoe wij dit bewerkstelligen? Wij hebben een flexibele capaciteit, weten onze prioriteiten slim te ordenen en kunnen spoedopdrachten voorrang geven. EigenwijsOnze grafische vormgevers zijn als experts op het gebied van visual designs soms ook een tikkeltje eigenwijs. Wij adviseren je graag in hoe wij je perfecte grafische vormgeving voor ons zien. Hierbij verliezen wij jouw identiteit en doelen uiteraard niet uit het oog. AssertiefWij denken altijd met je mee en proberen met ideeën te komen waar jij zelf nooit aan had gedacht. Met onze assertieve werkwijze komen wij met de gaafste en origineelste creaties. |
