Banners

Met bannerdesign bedoelen we zowel fysieke banners, zoals spandoeken of rollup-banners, als online banners, een grafisch opgemaakte reclame-uiting op het internet.

 

Banners vallen op door hun formaat en plaatsing. Bij fysieke banners kun je denken aan grote banners bij de ingang van een bedrijf of organisatie, of bijvoorbeeld aan een hekwerk. Banners zijn groot van formaat en vallen daardoor dus zowel bij indoor of outdoor gebruik erg op. Met een herkenbare doorvoering van de huisstijl op de banner zorg je dat een bezoeker meteen je bedrijf of organisatie herkend. Ook handig dus als wegwijzer.

 

Op internet wil je natuurlijk net zo goed opvallen. Door iets uit te lichten op je eigen website of te adverteren op websites van bijvoorbeeld evenementen of google zorg je ervoor dat de doelgroep wordt getriggerd om te klikken op de banner, waardoor de doelgroep bijvoorbeeld op jouw website terecht komt en hierdoor jouw product of dienst gaat aankopen, of ergens bewust van wordt gemaakt. Met online banners heb je de mogelijkheid om elementen te laten bewegen of af te wisselen met meerdere afbeeldingen. Bewegende onderdelen, zoals oplichtende buttons of titels die groter en kleiner worden trekken extra de aandacht. Ook bij online banners is plaatsing erg belangrijk. Bij voorkeur wordt een online banner “boven de vouw” geplaatst (een bezoeker hoeft dan niet eerst te scrollen voordat de advertentie zichtbaar is).

Banners laten opmaken? We zitten er klaar voor!

Neem contact met ons op!