In tegenstelling tot stockfoto’s, bevat businessfotografie wel rechten. Een fotograaf maakt foto’s op locatie van het bedrijf. Het personeel wordt gefotografeerd terwijl zij hun werk doen bijvoorbeeld. Aanvullend kunnen ook portretfoto’s gemaakt worden De foto’s zijn goed materiaal voor de huisstijl van een bedrijf. Daarnaast zorgen ze voor een persoonlijke touch als ze gebruikt worden in de communicatiematerialen. Ze kunnen toegepast worden in brochures en flyers, voor beursmateriaal en in folders. Op de website doet businessfotografie het ook goed. Daarnaast is het voordeel dat, in tegenstelling tot stockfoto’s, je heel gericht kan bepalen wat je gefotografeerd wil hebben. De foto’s zijn echt uniek voor jouw werk of organisatie.
Wat houdt businessfotografie in?
Basisbegrippen
- Wat is een grafisch ontwerp?
- Wat is een layout?
- Wat verstaat HoVD onder grafische conceptontwikkeling?
- Wat is DTP?
- Wat is een huisstijl?
- Wat zijn vormgevingseisen?
- Wat zijn marges?
- Hoe kies je een lettertype?
- Hoe belangrijk zijn koppen en titels?
- Welk papierformaat heb ik nodig?
Grafische elementen
- Waarvoor gebruik je stockfoto’s?
- Wat houdt businessfotografie in?
- Waar heb ik een drukwerkbestand voor nodig?
- Wat is een interactieve pdf?
- Kleuren: wat is het verschil tussen CYMK, RGB en pantone?
- Wat is een EPS-bestand?
- Wat is het verschil tussen PNG en JPG bestand?
Eindproducten
- Waarvoor gebruik ik een huisstijlhandboek?
- Wat is beursmateriaal?
- Wat is een infographic?
- Wat is een organogram?
- Waarom zou ik een (grafische) advertentie gebruiken?
- Waarvoor gebruik ik een brochure?
- Waarvoor heb ik een flyer nodig?
- Wat is een folder?
- Hoe gebruik ik een poster?
- Wat is een (presentatie) hand-out?