Promotiemateriaal

 

Impact met promotie- en beursmateriaal maken

Hoe kun je een route volgen zonder bewegwijzering? Stel je maar eens voor: je gaat op reis met de trein, maar ziet nergens informatieborden. Je hebt geen idee of je op het juiste perron staat. Kortom, zonder goede visuele communicatie zou je hopeloos kunnen verdwalen en eindigen op het verkeerde station. Met herhalende, visuele items als borden, schermen of zelfs stickers op de vloer geef je de doelgroep de juiste tools om op de juiste plek te komen.  Zo werkt dat ook met promotiemateriaal. Je geeft je doelgroep een visuele reminder zodat ze jou kunnen vinden én, nog belangrijker, onthouden. Want met promotiemateriaal kun je niet alleen richting geven, maar ook een blijvende indruk achterlaten door de lezer letterlijk en figuurlijk mee te nemen in jouw visie en ambities. Je neemt ze mee in jouw verhaal op de beurs, bij het versturen van relatiegeschenken, in de signing van de gevel van jouw kantoor of andere buitenreclame, …

De functie van promotiemateriaal

… de mogelijkheden zijn eindeloos. Als bedrijf wil je dat mensen jou onthouden. Daarom verspreid je promotiemateriaal met jouw logo, zoals pennen en visitekaartjes. Op de beurs kun je jezelf bijvoorbeeld presenteren door middel van ingerichte stands, displays en presentatiewanden. Maar wist je ook dat de hersenen van de mens kleuren en vormen beter onthouden dan tekst? Kortom, grafisch ontworpen promotiematerialen lenen zich hier uitstekend voor. Een duidelijke grafische opmaak en terugkerende huisstijl zorgen voor herkenbaarheid. Iemand kan direct onderscheiden om welk bedrijf het gaat en krijgt een indruk van het bedrijfskarakter. Goede grafische vormgeving zorgt voor een professionele indruk.

Promotiematerialen zijn dus een handige manier om je bedrijfsnaam (en bedrijfslogo) te verspreiden en ervoor te zorgen dat iemand jou herinnert. Als je een visitekaartje krijgt, is de vormgeving het eerste dat in het oog springt. Om het succes van die promotie te vergroten, kan grafische vormgeving een goede bijdrage leveren. Je zet een stap extra en investeert in het uiterlijk van je promotie, waardoor het beter blijft hangen. Een voorbeeld van herkenbare grafische promotie is KPN: bij het zien van de bijbehorende kleur appeltjesgroen en de afgeronde vormen accocieeer je dit met de merknaam en de overzichtelijke, toegankelijke stijl. De combinatie van vorm en kleur oogt vriendelijk, deskundig en modern. Als je dit vergelijkt met eenzelfde bedrijf als Vodafone, heeft deze meer hoekige vormen en voert rood als promotiekleur, wat je eerder associeert met power, snelheid en progressie. Hieruit kun je leren dat kleur en vorm enorm belangrijk zijn voor de indruk die jij achterlaat met promotiematerialen. Grafisch design is de sleutel.

Promotie- en beursmateriaal laten ontwerpen

Wij helpen jou in de richting van jouw beoogde doelen met onze ontwerpen voor promotie- en beursmateriaal. We zorgen ervoor dat we  jouw bedrijf effectief laten stralen met doeltreffend promotiemateriaal, waardoor je in het oog springt en jouw doelgroep niet voor de concurrent, maar voor jóuw bedrijf kiest. Promotiemateriaal is ook heel geschikt om je doelgroep te verrassen met een grappig concept dat je kunt uitdelen of een bijzonder ontwerp dat mensen raakt. 

Vaak bekijken mensen promotiemateriaal vluchtig in het voorbij gaan, of wanneer ze het in hun handen gedrukt krijgen terwijl ze onderweg zijn. Daarom is het van belang dat de boodschap die je wilt communiceren in één oogopslag duidelijk is. 

Toegankelijk

We zijn open en transparant in onze communicatie. Dit zorgt voor een vertrouwd gevoel en dat zie je terug in onze ontwerpen.

Fris

Promotiematerialen kunnen erg geschikt zijn voor leuke conceptjes waar je nog niet aan had gedacht. Zo maak je indruk bij de doelgroep.

Flexibel

Wij hebben korte lijntjes en kunnen je daarom snel en efficiënt helpen. 

We doen er alles aan om het ontwerp dat we voor je maken op tijd bij de drukker te krijgen. 

Eigenwijs

De meest verrassende ontwerpen ontstaan doordat we niet bang zijn om naast de meer conventionele ontwerpen ook onze eigenwijze ideeën te presenteren. 

Assertief

Als we bezig zijn met A, hebben we ook al B en C in ons hoofd. We denken met je mee vooruit, rekening  houdend met de technische mogelijkheden van het beoogde eindproduct.

Hoe wij impact maken met promotiemateriaal

Om je doelgroep te overtuigen en/of te activeren, zorgen we dat we met de neuzen dezelfde kant op staan. Dat betekent dat we van tevoren duidelijke afspraken maken over de te communiceren stijl en het doel van het promotiemateriaal. 

Bij het vormgeven van promotiematerialen houden wij rekening met jouw bedrijfsidentiteit. Hoe wil jij dat de klant, partner of opdrachtgever jou onthoudt? Je kruipt als het ware in de huid van de lezer en speelt daarop in. Bepaalde kleuren en vormen worden geassocieerd met bepaalde karaktereigenschappen of emoties. Daarom maken we samen met jou bewuste keuzes in het ontwerp.

Als je al een duidelijke huisstijl hebt, overleggen we met jou wat je daarvan wil behouden en toepassen. We nemen in ieder geval je bedrijfslogo mee bij het maken van je promotiematerialen. Ook geven we advies en denken mee met voorbeelden, maar jij bent degene die kiest wat past. Daarnaast nemen we samen besluiten over de praktische toepassing. De lijst met promotiematerialen is eindeloos: visitekaartjes, stickers, cv’s, pennen, blocknotes, briefpapier, spandoeken, sleutelhangers en ga zo maar door. We bakenen af en formuleren een duidelijke strategie.

Denkfase

Voor promotiemateriaal is de locatie erg belangrijk. Waar gaat het geplaatst worden, waar wordt het uitgedeeld of naartoe gestuurd? Daarmee kom je automatisch ook op de vraag wie de doelgroep is; wie loopt erlangs of aan wie wordt het uitgedeeld of verstuurd?

Naast deze informatie verdiepen we ons in jouw stijl en boodschap, om jouw bedrijfsidentiteit kracht bij te zetten.

Conceptfase

We ontwerpen meerdere concepten, die allemaal aansluiten op de informatie uit de denkfase, maar met de focus op verschillende elementen uit jouw boodschap. Op deze manier hebben we een ‘praat-plaatje’ en kunnen we samen overleggen welk concept we meenemen naar de volgende fase en wat we eventueel nog kunnen aanpassen om de doelgroep nog meer aan te spreken.

Puntjes op de 'i' fase

Omdat promotiemateriaal vaak geen goedkoop drukwerk is, zorgen we ervoor dat we alle details zowel intern als met jou goed checken. Zo vissen we eventuele foutjes er samen uit en zorgen we ervoor dat het er helemaal naar wens uitziet.

Eindresultaat

Het uiteindelijke ontwerp kun je zelf laten drukken met onze adviezen, maar wij kunnen dit ook voor je doen. Omdat we goed weten wat er voor mogelijkheden zijn op het gebied van materiaal en druktechnieken, weten we ook goed hoe we het ontwerp het beste tot zijn recht kunnen laten komen. 

Het resultaat is een verzorgd product, dat alles uitstraalt waar jouw bedrijf voor staat.

Jouw teksten laten opvallen met een fris design?

Neem contact met ons op!