Promotiemateriaal ontwerpen

Als bedrijf wil je dat mensen jou onthouden. Daarom verspreid je ook promotie- en beursmaterialen met jouw logo, zoals pennen en visitekaartjes. Maar wist je ook dat de hersenen van de mens kleuren en vormen beter onthouden dan tekst? Kortom, grafisch ontworpen promotiematerialen doen het beter. Een duidelijk logo en terugkerende huisstijl zorgen voor herkenbaarheid. Iemand weet direct om welk bedrijf het gaat en krijgt een indruk van het bedrijfskarakter. Goede grafische vormgeving zorgt voor een professionele indruk.

Wat is beursmateriaal? Dat lees je hier.

Promoten als een professional

Promotiematerialen zijn een handige manier om je bedrijfsnaam (en bedrijfslogo) te verspreiden en ervoor te zorgen dat iemand jou herinnert. Als je een visitekaartje krijgt, kijk je toch eerst hoe het eruit ziet. Om het succes van die promotie te vergroten, kan grafische vormgeving een goede bijdrage leveren. Je zet een stap extra en investeert in het uiterlijk van je promotie, waardoor het beter blijft hangen. Een goed voorbeeld van sterke grafische promotie is KPN: als je aan de merknaam denkt, denk je ook aan het bijbehorende appeltjesgroen en de afgeronde vormen. De combinatie van vorm en kleur oogt vriendelijk, deskundig en modern. Vodafone daarentegen heeft meer hoekige vormen en voert rood als promotiekleur, wat je eerder associeert met power, snelheid en progressie. Kortom, kleur en vorm zijn enorm belangrijk voor de indruk die jij achterlaat met promotiematerialen. Grafisch design is de sleutel.

Wat is een huisstijl? Lees het hier.

Huisstijl, bedrijfslogo en jouw doel

Bij het vormgeven van promotiematerialen houden wij rekening met jouw bedrijfsidentiteit. Hoe wil jij dat de klant, partner of opdrachtgever jou onthoudt? Je kruipt als het ware in de huid van de ander en speelt daarop in. Bepaalde kleuren en vormen worden geassocieerd met bepaalde karaktereigenschappen of emoties. Daarom maken we samen met jou bewuste keuzes in het ontwerp.

Als je al een duidelijke huisstijl hebt, overleggen we met jou wat je daarvan wil behouden en toepassen. We nemen in ieder geval je bedrijfslogo mee bij het maken van je promotiematerialen. Ook geven we advies en denken mee, maar jij bent degene die kiest wat past. Daarnaast worden er besluiten genomen over de praktische toepassing. De lijst met promotiematerialen is eindeloos: visitekaartjes, stickers, cv’s, pennen, blocknotes, briefpapier, spandoeken, sleutelhangers en ga zo maar door. We bakenen af en formuleren een duidelijke strategie.

En nu praktisch

Wij leveren maatwerk, maar altijd met oog op de tijd. Onze vormgevers komen uit de tenderbusiness en weten precies hoe ze efficiënt én effectief verenigen. De wereld mooier maker, maar dan wel op een vlotte manier. Een vaste prijs is een tweede pijler van onze aanpak, dus je komt niet na afloop voor financiële verrassingen te staan. Wij doen namelijk alleen aan positief verrassen, bijvoorbeeld met een mooi, fris ontwerp.

Jouw herkenbaarheid vergroten met promotiemateriaal?

Neem contact met ons op!